Tipsa Journalisten »
Telefon: 08-613 75 00
redaktionen@journalisten.se
annons@journalisten.se
28 november, 2018 |
Journalistens enkät avslöjar att chefer upplever en stor kompetensbrist hos sina anställda. Digitalt berättande och video ligger i topp på chefernas önskelista.
FOTO: Tor Johnsson
28 november, 2018 |
Aftonbladet satsar nu på att utbilda alla anställda inom rörlig bild. Videoakademin heter utbildningssatsningen där det finns elva kurser på fyra kunskapsnivåer att välja mellan. En lyckad satsning, enligt chefer, fack och deltagare.
FOTO: Tor Johnsson
8 november, 2018 |
Tidskriftsförlagen höll länge fast vid att deras magasin skulle förbli pappersprodukter. Nu digitaliserar de för fullt – och säger upp folk. Vad är nästa steg och vilken roll har journalisterna när sidoverksamheter som event och e-handel växer sig större än själva tidningsaffären?
FOTO: Tor Johnsson
27 september, 2018 |
Hösten 2017 befann sig Utbildningsradion i djup kris. Ett år senare spirar hoppet. Förväntningarna på nya vd Sofia Wadensjö Karén är enorma. Kan hon infria dem?
FOTO: Tor Johnsson
26 september, 2018 |
När kvällen börjar på Moderaternas valvaka är allt ovisst, men mediehusen kräver artiklar, foton och rörliga bilder från sina utsända i en rasande takt. Huvudpersonen som alla vill intervjua håller sig borta.
blir ny programledare för tvåspråkiga Karlavagnen i Sveriges Radio P4.
blir ny programledare för tvåspråkiga Karlavagnen i Sveriges Radio P4.
Prenumerera på nyhetsbrevet
Journalisten, Nytorgsgatan 17a, 116 20 Stockholm
Tel:08-613 75 00
E-post: redaktionen@journalisten.se
Journalisten.se har 190 000 unika sidvisningar och 75 000 unika besökare per månad (genomsnitt Google analytics).
Magasinet Journalisten har en räckvidd på 42 000 läsare (Orvesto 2:a kvartalet 2017). Annonsera
Journalisten är Sveriges äldsta och största medietidning. Prenumerera
Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies